בנט: "רואים תחילת מגמה של התייצבות, אך עומס כבד בבתי החולים"

איתי גדסי 1 Comment on בנט: "רואים תחילת מגמה של התייצבות, אך עומס כבד בבתי החולים"

הממשלה נפרדה מהיועמ"ש מנדלבליט. בנט: "כולנו חייבים לך תודה גדולה". סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה". גנץ: "הוכחת את עוצמתה של הפרגמטיות והממלכתיות"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט נשא דברים הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לירידה במקדם ההדבקה: "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מאווירת "סוף קורס", ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן. כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים.

"מתווה החינוך החדש שהפעלנו, מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע. גם הבוקר, אשתי ואני עשינו את הבדיקות לילדים. כך אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות – אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה.

לאחר מכן התייחס בנט להעלאת המשכורות לחיילים: "בשבוע הקרוב, כל חייל שיפתח את תלוש השכר שלו יראה קפיצה משמעותית במשכורת, במיוחד הלוחמים שלנו. המשכורת ללוחמים עולה מכ-1,600 ש"ח לכ-2,400 ש"ח, זה זינוק גבוה. חיילים עורפיים יראו עלייה מ-800 ש"ח כיום ל-1,200 ש"ח. זה המעט במעט שאפשר לעשות בשביל מי שעושים כל כך הרבה בשבילנו.

"ראו, המציאות בישראל מורכבת. יש קבוצות גדולות מאוד באוכלוסייה שפשוט לא משרתות. בחורים ובחורות צעירים, שהוסללו לא לקחת חלק בנטל הזה של ההגנה על ביטחון המדינה. זו מציאות מורכבת, אני בעד להיות חכם בעניין הזה, גם על חשבון הצדק. ולכן, אנחנו מורידים את גיל הפטור.

"אבל, אלה שכן משרתים – צריכים לקבל מאיתנו, כחברה, את כל העדיפות והכרת התודה שיש. אנחנו רוצים להודות ללוחמים והעלאת השכר לחיילים היא הדרך שלנו להגיד להם תודה. תודה למי שרואים את הזכות בשירות החובה, למי שנותנים שנים מחייהם להגנה על מדינת ישראל. בלעדיכם, בלי כל אחת ואחד שנסעו הבוקר באוטובוס לעוד שבוע בבסיס, לא היינו פה. זו האמת.

"חיילים יקרים, כשתפתחו את תלוש השכר שלכם השבוע, תדעו שזו הדרך שלנו, של כל החברה הישראלית, לומר לכם תודה.

"אני מבקש להודות לשר האוצר, אביגדור ליברמן, לשר הביטחון, בני גנץ, ולכל השותפים בממשלה שפעלו בשביל להגיע לרגע הזה.

בנט התייחס לסיום תפקידו של היועץ המשפטי: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה, עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד.

"אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים.

"התפקיד שאתה מילאת, אביחי מנדלבליט, בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה, על אזרחיה, בזירה הבינלאומית – שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער נפרד מהיועץ המשפטי: "ברגעים היסטוריים היה לד״ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת-מעצורים ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק – כך ייזכר. מנעוריו היה מגוייס לשירות הציבור ובטחון המדינה. תודה אביחי. קיימת הנדר הבית״רי".

שר הביטחון ושר המשפטים לשעבר בני גנץ אמר: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל –הוכחת את עוצמתה של הפרגמטיות והממלכתיות".

שר התקשורת יועז הנדל: "משרתי ציבור בישראל עובדים קשה וסופגים ביקורת קשה אבל הם מימוש החזון הציוני. מדינה ריבונית משלנו עם מוסדות משלנו, יועץ משפטי משלנו, משטרה, צבא ושופטים משלנו. מותר וצריך לבקר ולהתווכח על נושאים מקצועיים אסור לשכוח עד כמה הממלכתיות חשובה. ד"ר אביחי מנדלבליט היה סמל הממלכתיות.

"היה מי שהתבלבל וחשב שבגלל הכיפה השחורה והזקן הוא שלו, של קבוצה או שבט אבל אביחי, וזו הגדולה שלו, היה שליח ציבור. של כלל הציבור, נציג המדינה ולא נציג משפחה או אדם. שומר הממלכתיות. ובכך היה גדול מתפקידו כיועץ משפטי. תודה לך אביחי על שירות ארוך שנים בצבא, כמזכיר ממשלה וכיועץ משפטי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כמה יהודים רצחת עם ממשלת ההסתה שלך? ספר לכולם כמה מתים הכלת אתה והממשלה?